2016. február 15., hétfő

...csak én vagyok képtelen róla? (37. fejezet)



"-Megéri mindez érte?- kérdezte lélegzetfojtva, lehet félt a reakciómtól, ám inkább csak elgondolkoztatott. Mégis miért szenvedek érte ennyire? A hiánya fokozni kezdte az iránta érzetteket? Ez nem csupán szimpla kedvelés lenne?"



HoSeok szemszögéből:


Köd fedte szemekkel araszoltam a lépcsőfokokat a nesztelen lépcsőházamban, általában kettesével haladok, hogy minél előbb felérjek a második emeletre, bár most két okból sem ragaszkodtam szokásomoz. Egy részeg ember, akit az oldalamon támasztottam kicsit megnehezítette a dolgot, és ne is beszéljünk a mérhetetlen zavarodottságról, ami a fejemben gomolyogott egy jóideje valami felhőszerű képződménnyé formálódva. Még mindig a klubban látottak égtek előttem a sors fintoraként, már csak a jól ismert környezet miatt hajtották lábaim magukat. Már nagyon szomszédomra se tudtam különösebb figyelmet fordítani, csak akkor kaptam észbe, mikor az utolsó métereken kicsit megszédült, és majdnem mindketten borultunk vissza a lépcsősor aljáig. Kicsit felébredve téliálmomból vezettem el még a lakása ajtójáig, majd megvártam, míg előveszi a kulcsát, és elnyeli a bentlévő sötétség. Hangos zár kattanás hagyott egyedül a csendes folyosón, még talán fél óra múltán is azon az egyetlen helyen ácsorogtam. Ajtónyikorgás búcsúztatott, ajtónyikorgás köszöntött, de ezúttal a mi otthonunkhoz tartozó tárgy moraja fogadott.
-Miért álldogálsz idekint?- szólított meg a küszöbön megtorpanó lakótársam. Hangja halk volt, arcát a megbánás láthatatlan könnyiei áztatták. Kétségbeesett alakját a félfának támasztotta, fáradt szemeivel megszakíthatatlanul meredt rám.
-Még nem alszol?- tereltem a témát a késői órákra hivatkozva. Csak félig fordultam Tae felé, valamennyire még mindig YoonGi ajataja irányába néztem.
-Nem jössz be?- nem fogadta el az új beszédkört, így inkább visszatért a sajátjához. Határozatlan, ütemtelen léptekkel indultem meg irányába, párszor talán meg is inogtam. Fáradt voltam… mind lekileg, mind testileg, de leginkább szívem igényelte a pihenést. Túl sok mindennek volt kitéve a mai nap, és úgy éreztem, még mindig nincs vége. Egyszerűen elfáradtam, belehalok ebbe a tudlatlanságba! Miért éljek tovább? Miért haljak meg? Nem tudom, nem tudom, nem tudom! De ez a köztes állapot kikészít… Talán az jelentené a végső megnyugvást, ha a fényt követném, majd egy hosszú, végtelen sípolással búcsúztatna el minden fájdalmam. Pár megrövidült lépés után el is értem a küszöb vonalát, majd ugyanazzal a kedvetlenséggel bicegtem be a lakásba Tae minimális segítségével, onnan a nappaliba, ahol egy ismeretlen, hideg fuvallat csapott meg, miközben erőtlenül hántottam le magamról dzsekimet. A fagyos érzés forrását keresve kémleltem körül az egész szobában, a kabátom felakasztása után meg is akadt a szemem a vadul lobogó függönyön. Tárva-nyitva volt az ablak… a kinti hideg könyörtelenül áramlott be a helyiségbe, talán már jégkorszaki tél állt komfortos nappalinkban. Ugyanaz a sötétség uralkodott, mint mikor elhagytam otthonomat. Valami őskori barlanggá változott a szoba, nem is embernek való életkörülményeket nyújtva az ott tartozkodóknak.
-Meleged volt?- fordultam értetlenül a mögöttem elosonó fiú felé. Válaszként csupán vállat rántott, miközben eredeti fekhelyét közelítette meg, majd mikor elérte célpontját, szinte levágta magát a hűvös díványra. Hogy tudod így feküdni órákon át? Ugyanolyan határozatlan léptekkel baktattam mellé, majd én is helyet foglaltam a komfortos kanapén. Tekintetem folyamatosan magam előtt tartottam, csupán párszor vetettem szemeimet a padlóra.
-Haragszol még rám?- törte meg a csendet a mellettem elnyúló lakótársam. Egy pislogással toltam alrébb kilátásomat rá, fáradt tekintetem csupán rá figyelt, résnyire nyitott számon egyetlen egy hang nem szökött ki, csak semmisen figyeltem a bűntudat lelte fiút. A köztünk ülő némaság egyre terjeszkedett, nyújtózkodott az idő végtelen szalagán. Egyáltalán haragudtam rá valaha? Vagy csak a pillanatnyi haragom dühös lángja? Önzőn csak magammal foglalkoztam, míg ő jót akart?
-Nem…- mosolyodtam el percek múltán.
-Biztos?- próbált megbizonyosodni az igazmondásomról. Olyan felesleges ez a kérdés! Az ember egy rákérdezéstől nem fogja megváltoztatni álláspontját… De elhiheti: én mindig igazat mondok! Legalábbis azt hiszem…
-Biztos!- vigyorogtam rá jobban, de maximum csak fogaim fehérlését láthatta a vakító homályban.-De azt hiszem már teljesen mindegy…-hajtottam le fejem ismételten, a szőnyeget vizslattam kitartóan, miközben újra felvillant a bárban látott kép.
-Biztosan boldog Magyarországon is! Lehet jobb így mindkettőtöknek… Csupán neked kéne elfeljtened már!- vette elő biztató énét, egy erőteljes mozdulattal felült mellém, ezáltal kitartásra ösztönözve még a hátamon is végig simított.
-Hazajött…- suttogtam oldalra vont szájsarokkal. Ujjaimat tincseim közé fűztem, szemeim kitágulva meredtek a földre, bár a sötétség nagyrészt eltakarta a látványt, tehát inkább csak bambultam magam elé.
-Hazajött? Találkoztál vele?- érdeklődött, tekintetét rajtam tartotta, miközben kérdésekkel bombázott tele.
-Sajnos…- habogtam álmos szemeimet törzsölgetve.
-Sajnos? A cégnél láttad?- faggatózott tovább megragadva karomat, amit a kíváncsiságtól majd kitépett. Komolyan, mint két tini lány, és az egyik a szerelmi bánatáról áradozna…
-Ott is…
-És még hol?- mocorgott össze-vissza, nem értette az egészet, már a tűkön ült, hogy megtudja minden egyes
fontosabb információt. Persze… Taehyung a legjobb barátom, de nem fogom töviről-hegyire elmesélni a
hosszadalmas napomat, csak ami tényleg rátartozik.
-Egy leszbibárban…- szökött a szemembe már egy apró könnycsepp. Ott csillogott egymagában, bár kezem
takarásától Tae ezt nem látta, a remegéstelen hangra is figyeltem, csak hogy tényleg ne tűnjön fel neki lelki
elgyengülésem.
-Mit kerestél te ott?- akadt fent a legnagyobb apróságon. Tárt karokkal egyenesedtem fel, majd ideges 
tekintetem ráemeltem, nem féltem, hogy észreveszi a csillogást, a homályban nem vehetett teljesen 
szemügyre.
-Tényleg? Ez a legfurcsább?- ocsúdtam fel rá, már megint önzőn viselkedtem volna? Nem változol Jung
HoSeok…
-Számomra…- villantott rám egy félénk mosolyt, sőt inkább csak kuncogott eldobva rólam tekintetét.
-Számodra? Ezt hogy érted?- fogtam vissza a hangerőt zavarodottságomtól. Én inkább attól lepődtem meg,
hogy a lány, akit eléggé kedvelek homoszexszuális.
-Hát… én már tudtam…- dadogta, a vigyor is az arcára fagyott. Tudta? Mégis honnan? Taehyung megérzés
lenne? Ilyen profi emberismerő lenne?
-Honnan?- gondoltam, azért rákérdezek. Érdekelt a dolog… én lennék, aki utoljára tudomást szerez erről?
-Akkor vallotta be, mikor bementem hozzá a kórházba.
-Mikor mentél te be a kórházba?- förmedtem rá, de akkor be is ugrott az egész. Nem volt sok emlékem
arról az estéről, hisz a kelleténél talán kicsit több alkohol folyt le a torkomon. Bement volna hozzá? És őt
mégis miért avatta be?
-Mikor részegen ordibáltál a földön.- somolyodott el, miközben finoman fejbe kólintott hátulról. Erre már én
is felnevettem, és próbáltam viszonozni, de nem hagyta magát a kis pimasz! Egy szokásos kis verekedés
alakult ki, amit pár perc alatt le is zavartunk, majd pihegve újra elhelyezkedtünk eredeti pozítciónkba.
-És miért mentél be hozzá?- érdeklődtem kis pihenés után.
-Ha már te inkább az asztal alá ivást választottad… Tudod valaki próbálta még megmenteni a
kapcsolatotokat.- mosolygott rám halványan. Tényleg aranyszívű ez a fiú! Lehet, nem mindig tesz jót
segítsége, de jól esik, hogy próbál mindig mosolyt csalni az én arcomra. Részben jó érzés öntött el Tae
kapcsán, másrészt lehervasztott, hogy csak nekem kellett így, ilyen későn megtudnom az igaszságot
MinGiről. Mégis miért titkolta előlem? Egyáltalán miért feküdt le velem, ha leszbikus? Miért hitette el velem,
hogy valamikor fontos voltam számára? Vagy csak én hittem ezt? Már megint ez a tudatlanság… megannyi
kérdés válasz nélkül. De akkor miért ment el, miért menekült előlem reggel? Csak tudnám, mit akar ez a lány
tőlem… vagy mit akart… Hagyjuk ezt az egészet a picsába? Nem jött összeköztünk, csak fájdalmat
okoztunk egymásnak… A ma estével pontot tettünk az egész történet végére, újat kéne kezdenem…
ahogyan ő is tette. Ő már lemondott rólam, csak én vagyok képtelen róla?


Gondolataimba mélyedésem közepette fel sem tűnt, hogy Tae már rég nem mellettem koptatta a díványt.
Lassú, ám határozott léptekkel közelített a csupán pár szikra fényt beengedő ablakhoz, amit egy szelíd
függöny takar általában. Ám akkor a hűs szél megszabadította leplétől, és mint egy felséges uralkodónak
vadul lobogtatta azt. Lakótársam még közelebb merészkedve, nem félve a dicső királytól, zárta el a
kegyetlen hideg levegő útját, így már az ablak sem volt olyan magasságos. Csupán egy dermedten ácsorgó
palástja maradt, amit semmilyen alattvaló nem volt hajlandó tovább magasztalni. Taehyung még a rúdon
függő anyagát is megfosztotta tőle… kikémlelt az utcára. Percekig vizslatta a késői órákban nem túl tartalmas
kinti eseményeket, de hogy min merengett ennyit? A fehéres fényű lámpák telljesen beragyogták felsőtestét,
szemei mintha izgatottságtól, reménytől csillogtak volna.

 -Azt hiszem én elmegyek aludni… Jóéjt!- sújtotta le tekintetét, ahogy az első hang kiszökött torkából, majd
egy apró bicentéssel távozott, célpontjául sajátjának titulált helyiséget vette. Az ajtó keserves nyikorgása 
hagyott ideiglenes magányomra az alig megvilágított szobában. Félig nedves szemekkel vezettem körbe
tekintetem a homályos bútorokon, néhol kicsit legeltettem, túl fáradt volt ahhoz, hogy egyből végigsétáljon a
tájon. Talán akkor jöttem rá, hogy még sem maradtam egyedül, mikor hangoskodó gondolataim is
megjelentek a helyszínen. Már csak ők hiányoztak… De most leginkább nem engem ócsároltak… mintha
egymással vitáztak volna… Mindenesetre érdekes volt, bár fáradt elmém nem nagyon hederített rájuk. Még
a veszekedés közepén elnyomott az álom helyben a kanapén, hideg volt, ám nem érdekeltek a zord
körülmények. Nem tudtam másra koncentrálni, csak az új életem köszöntésére. Azt hiszem lassan eljön az
ideje ennek is.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése